alteregot

Direktlänk till inlägg 3 mars 2014

Sömn och en mindre resa till förra sommaren….

Av MLJ - 3 mars 2014 19:10

Dag 3 bara 97 dagar kvar #blogg100.

Första dagen på en ny vecka och jag ställer mig frågande till varför jag alltid tycks vara uppe för länge kvällen före. Om det nu hade varit så att man behöver mindre mängd sömn när man blir äldre borde jag snart vara i rätt fas. Jag tycker att jag bara blir tröttare och tröttare. Visst är det en myt att sömnbehovet minskar med åren? Att det är olika för alla individer. De få gånger jag verkligen sover länge är lätträknade, tur är det. Då tänker jag inte på sömnen i sig utan min kropp. När jag vaknar känns det annorlunda.

- Aj, vänta lite, vem är det gör något med min rygg jag kan visst inte vända mig, ryggen värker...

- Va, vem har tagit min arm? Nej, visst ja, den har somnat ovanför mitt huvud. Det enda sättet att få ner armen är att hjälpa till med den andra armen.

Har jag då varit lite duktig dagen innan och fått en släng av överskottsenergi som jag avhjälpt med träning. Det sistnämnda sker alldeles för sällan..... Då finns det bara en lösning för att ta mig ur sängen och det är att rulla av den. Hur gammal sa jag att jag är? Hahaha..... Nej, så med facit i handen är det nog bättre med för lite sömn   


Idag hann jag nästa hem innan det blev mörkt, men bara nästan. Det kommer inte att dröja alltför länge innan vi kan se små rosenknoppar i trädgården. Fast i vår nya trädgård måste vi hitta blommor och grönsaker som inte rådjur och harar äter upp. Har ni några förslag?



 

Denna bilden fotade jag förra året och jag kan känna hur varmt det var den dagen jag fotade.

Längtar efter värmen nu..


 

Denna ros tog jag vid samma tillfälle och var första gången jag fotade i macro. 



 



Som ni ser hade vi finbesök hos oss i trädgården. Det lilla djuret ställde mer än gärna upp på bild om den fick dölja ansiktet. Givetvis fick den det :-)


Jag tycker fortfarande att det är lite kämpigt att blogga....... men det går framåt.....


See you!



   #blogg100 #sömn #ros #rödros #rosenknopp #bi

      

 
 
Jenny

Jenny

3 mars 2014 23:34

Nja, inte mycket går säkert för rådjuren, beror på hur hungriga de är! Ska testa ett trix i sommar som jag hört gott om, att vattna rabatterna med guldvatten. Utspätt såklart men det funkar ju även som gödning! För dem är vi ju rovdjur och vår urin ska verka avskräckande. Annars är det väl 180 cm högt staket som gäller ; )

http://www.loarp.blogspot.com

MLJ

4 mars 2014 00:23

Guldvatten? Det har jag aldrig hört tidigare, vad består det av? För egen del tar jag silvervatten vid allehanda åkommor tex magproblem. Det består ju av vatten och silverjoner. Kanske små guldjoner i det andra?

Oj, det blir mycket för mig om jag ska kissa runt hela vår tomt 😉 Kanske får ordna en fest och säga att tyvärr så har toan gått sönder. 😀
Jag tror det blir super med 1.80 staket 😀

 
Chris

Chris

4 mars 2014 05:34

Det kommer vara spännande att se vilka som klarar sig hela vägen ut i blogg100. Kämpa på! Det är kul att blogga

http://lifeonsecondfloor.blogg.se

MLJ

4 mars 2014 09:56

Tack Chris, det ska jag göra :-)

 
Jenny

Jenny

5 mars 2014 22:42

Guldvatten är ett finare ord för urin utspätt med vatten! Googla "guldkannan" så hittar du en vattenkanna/potta, riktigt praktisk för att fixa guldvatten : )

/Jenny

http://www.loarp.blogspot.com

MLJ

5 mars 2014 23:04

Aha, då hajjar jag :-)
Tack, Jenny!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MLJ - 1 mars 2017 22:18

Så, då var det dags igen! Frågan är, precis som förra gången, varför ger jag mig in i detta igen? Dock var det flera år sedan jag var med, så jag hoppas att jag klarar hela vägen :-)  Tror det var vid dag 67 eller något sånt som jag gav upp. Tyck...

Av MLJ - 5 maj 2014 22:01

Ja, jag är kvar. Har inte gett upp än :-) Det kommer dock inte att bli ett jättelångt inlägg.   Det var en lugn dag på jobbet och en trevlig fika på eftermiddagen. Efteråt var det dags för att köpa mer färg till pallarna och självklart följde...

Av MLJ - 4 maj 2014 19:45

Idag har flitens lampa lyst! Inte så mycket tid vid datorn och textningen, men det finns ju annat med.   Vi har målat pallat, oljat in en hel altan och handtvättat bilen. Så det har gått i ett och det är så skönt när jag sedan sätter mig.  ...

Av MLJ - 3 maj 2014 20:15

Jag har varit så trött idag och varje syssla har känts som om att bestiga ett berg. Även om jag känner mig mer utvilad nu så är kroppen sliten. Det kan vara så att jag har lite ont i kroppen efter den fina flygturen jag fixade åt mig igår :-)  ...

Av MLJ - 2 maj 2014 22:45

Under dagen har jag hört en hund med ett märkligt skall. Det låter som om den är i nöd. Så nu ikväll kom det tillbaka och jag tyckte inte att det lät bra. Jag tvingade med mig min sambo att följa med mig ut i mörkret.  Av någon konstig anlednin...

Ovido - Quiz & Flashcards