alteregot

Direktlänk till inlägg 6 april 2014

Nya upptäckter.....

Av MLJ - 6 april 2014 20:56

Idag är jag lite nyfiken på vad jag ska skriva då jag känner mig helt tom.

Det blev lite jobb i vår nya trädgård där vi hällde ut jord och sådde nytt gräs. Nu har vi åtminstone gjort hälften och tar resten i veckan. För att platta till jorden, tog jag en snöskyffel som jag lade på  några tegelstenar. Sen var det bara att vandra fram och tillbaka, blev himla bra. Resten av gräsmattan är rena rama puckelpisten och jag fattar inte hur den kan vara så gropig. Vi fick påbörja jobbet med att fylla igen de värsta hålen. Misstänker att det är ett jobb som inte kommer att bli klart, nånsin. Hade nog varit det bästa att riva upp allt och så nytt. Fast hur mycket jobb ska man lägga ner på något som vi hyr?


Vi har nu upptäckt fler småfåglar, förutom våra talgoxar, så har vi nu sett blåmes,rödhake, sädesärla och alla håller till i vår trädgård! Får väl se hur mycket gräsfrö som finns kvar senare i veckan :-)


Efter en tur i skogen upptäckte vi ett annat sött djur, det var ca 30 cm och lite längre svans, mörkbrun päls. Vi tror att det kan vara en iller eller en mink. Den höll till vid vår å. Ibland är det synd att jag missar att ha med mig kameran.


Nu är magen full med ostbågar och det är dags för lite mer film :-)


#blogg100 #fåglar #gräs #trädgård  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MLJ - 1 mars 2017 22:18

Så, då var det dags igen! Frågan är, precis som förra gången, varför ger jag mig in i detta igen? Dock var det flera år sedan jag var med, så jag hoppas att jag klarar hela vägen :-)  Tror det var vid dag 67 eller något sånt som jag gav upp. Tyck...

Av MLJ - 5 maj 2014 22:01

Ja, jag är kvar. Har inte gett upp än :-) Det kommer dock inte att bli ett jättelångt inlägg.   Det var en lugn dag på jobbet och en trevlig fika på eftermiddagen. Efteråt var det dags för att köpa mer färg till pallarna och självklart följde...

Av MLJ - 4 maj 2014 19:45

Idag har flitens lampa lyst! Inte så mycket tid vid datorn och textningen, men det finns ju annat med.   Vi har målat pallat, oljat in en hel altan och handtvättat bilen. Så det har gått i ett och det är så skönt när jag sedan sätter mig.  ...

Av MLJ - 3 maj 2014 20:15

Jag har varit så trött idag och varje syssla har känts som om att bestiga ett berg. Även om jag känner mig mer utvilad nu så är kroppen sliten. Det kan vara så att jag har lite ont i kroppen efter den fina flygturen jag fixade åt mig igår :-)  ...

Av MLJ - 2 maj 2014 22:45

Under dagen har jag hört en hund med ett märkligt skall. Det låter som om den är i nöd. Så nu ikväll kom det tillbaka och jag tyckte inte att det lät bra. Jag tvingade med mig min sambo att följa med mig ut i mörkret.  Av någon konstig anlednin...

Skapa flashcards