alteregot

Alla inlägg den 2 mars 2014

Av MLJ - 2 mars 2014 17:55

Dag 2 och nu har jag bara 98 dagar kvar.

Idag blev det till att utforska närområdet i duggregn och dimma. Det roliga med att vara ny på en plats är att det finns så mycket att upptäcka. Jag hoppas att nyfikenheten på att upptäcka nya saker och upplevelser håller i sig, även när jag bott in mig. Det är ganska lätt att bli hemmablind och tro att vi måste resa ut i världen för att kunna upptäcka nya saker. Jag skulle vilja ha ett par glasögon som gjorde att det jag såg, såg jag för allra första gången. Fast det finns inget som hindrar mig från att ta på mig mina fantasiglasögon innan jag går ut.


Jag har lagt in lite bilder från promenade idag och jag skulle behöva er hjälp med att förklara vad jag har fotat.

Under en del av bilderna har jag ställt en fråga och jag är nyfiken på att veta vad det är :-)


 

Den här fina fågeln cirkulerar allt som oftast vid vårt hus. Ibland är de flera stycken och de är riktigt fina.

Jag kom inte närmre, men vet någon vad detta är för fågel?



 

Här gick starten på vår trevliga runda och här finns mycket att se!



 

Visst ser det lite inbjudande ut? Det hade förmodligen sett än mer inbjudande ut på sommaren. 

Tänk er att det är alldeles tyst, inte ens fotstegen hördes. Lätt dimma som sänkte sig över stigen.

En gren som knäcktes, förmodligen av ett djur. Så mysigt!


 


Trollestigen hade riktigt många, döda, avskalade träd. Många står fortfarande upp och dess grenar sträcker sig upp mot himlen. Det ger en magisk, nästan lite kuslig upplevelse.



 

Detta är förmodligen en sorts svamp. Färgen är underbar och vet någon vad det är?


     


Trollenäs slott, vår granne :-) 

Jag har gjort om bilden lite för att den skulle passa in på den magiska turen idag.


Nu känner jag mig stolt att jag har klarat av två dagar på #blogg100


#trollenäs #trollestigen #rovfågel 


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards