alteregot

Alla inlägg den 4 mars 2014

Av MLJ - 4 mars 2014 23:21

Nu börjar jag tappa räkningen :-) Dag 4 och 96 dagar kvar!

Jag sladdar in så här i elfte timmen och gör ett litet inlägg. Det har varit full fart idag med en del aktiviteter.

Startade dagen med att försova mig, inte att rekommendera. Kan väl säga att det blir lite av en rivstart att vakna så. Det känns som att dagen springer ifrån mig och jag kryper på knä för att hinna ifatt. 


Ett av dagens intressanta punkter var, kvällens mediala cirkel.

Ämnet för idag var scenarbete. Inget jag direkt längtar till och ändå tycker jag det är kul. Konstig mix det där.

Nervositeten ligger i att jag som gröngöling ska lämna bevis på att det finns en andlig närvaro.

Att den jag får kontakt med, blir så detaljerad och bra beskriven att en i publiken känner igen den.

Nu har jag "övat" i två år, men jag litar fortfarande inte helt på mig själv. 

I min utveckling ingår det att jag kommer att utsättas för lite olika lärdomar och rädslan finns i att inte kunna leverera något alls. Tanken på att jag stå där framme, tyst, inte en enda bild visas, känslorna uteblir, det är inte något jag vill uppleva. Jag vet att det kommer att hända och det finns säkert betydligt värre saker att råka ut för. Ja, den dagen den sorgen.


Det är fantastiskt vad jag kan uppleva när jag är öppen för det.

Oftast startar det med olika kroppsliga besvär, beroende på vad personen hade för sjukdomar i slutet av livet. 

Ibland kan det bli både starkt och smärtsamt och andra gånger bara en enorm värme.

Efter jag beskrivit symtomen och om jag har tur, kan jag få fram en bild på den avlidna.

Bilden gör det lättare för mig att ge en bra beskrivning, men det händer att den uteblir.

Förhoppningsvis blir det så bra att sittern känner igen det jag beskriver.

När det känns som jag har tappat det, inser jag att det är då jag lär mig mest.


Jag ser fram emot att få lära mig mer om mig själv och den underbara andevärld som jag tror existerar.

Förstår också att alla inte tror på ett liv efter döden, men det är ok. Hoppas bara att inte nyfikenheten för det jag inte förstår och tror på försvinner. Vem vet? Vi kanske kan hitta fantastiska saker på de ställen vi inte trodde fanns. 


See you!


#blogg100 #andligt #ande #seans #medialt #övernaturligt 



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards