alteregot

Alla inlägg den 10 mars 2014

Av MLJ - 10 mars 2014 19:33

Dag 10..... Nu är det bara 90 dagar kvar och det känns som att jag kan räkna ner :-)

Tänk vad ett mejl kan göra för ens välbefinnande. Jag fick ett mejl där det stod att en av mina bilder var sålda. 

Som amatörfotograf var det riktigt kul och en bekräftelse som jag behövde just nu.


Det är andra gången jag säljer en bild och första gången var för två år sedan. Otroligt nog var det samma bild som är såld. Nu är det inte alls mycket pengar det handlar om, men det gör inget. Inte nu, men på sikt hade det varit kul om det hade blivit fler bilder. Jag tänkte få till lite fina tavlor och jag har en massa tankar på hur jag ska göra. 

Det kommer nog inte att vara i bara ett tema utan det kommer vara helt olika. Som jag ser det kommer det att spegla mig som människa. Varje människa är unik och har en massa olika sidor både bra och mindre trevliga. Det är så jag vill gestalta mina fototavlor, unika, vanliga och tilltalande. :-) Jag måste få drömma, någon dag blir det så för det har jag bestämt.


Det har varit en intressant dag idag.

Jag har haft en hel del funderingar på förbättringar, men inte vetat vem jag skulle rikta det till. När vi satt och tog en sen fruktstund, kommer rätt människa in i rummet. Jag och min kollega formligen anföll henne, verbalt :-) Min kollega har snarlika tankar och vi har spånat en del, vi har lite olika vinklingar på det.

Det slutade med att personen ville höra mer och jag satte ihop ett låååångt mejl med alla mina tankar.

Intressant, jag vet inte om något går att genomföra. Jag visade i alla fall att jag har en energi till att skapa nya arbetssätt. 


När jag kom hem mötte jag en av våra nya grannar vid brevlådan. Nu pratade vi bara i några minuter, men vi hann avhandla en hel del. Det visade sig att bägge hade fotografering som största intresse och vi jobbar på samma företag.

Jag fick höra att vi inte bara har fågeln, glada, utan även ormvråkar. Dessutom så går tydligen vildsvinen nästan fram till vårt hus. Det finns ett litet, litet staket som hindrar dem att ta sig över grusvägen och in till oss. Undrar om jag kan fota dem, men förmodligen är de så skygga att det inte kommer att hända. Det är kanske är bäst så......


#blogg100 #sålt #foto #förbättringsförslag #ormvråk #glada 



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards