alteregot

Alla inlägg den 16 mars 2014

Av MLJ - 16 mars 2014 13:42

Dag 16........


Igår var vi på utställning i Glasets hus i Limmared, som hette "Sten i Glashus" av min kusin Louise Jensen Lundberg och  hennes väninna Samantha Read. Det märks hur kunnig jag är i den världen, vi trodde hela tiden att det var Vernissage vi skulle till. Jag lärde mig att Vernissage var premiärdagen och då bjuds det på lite dryck och tilltugg. Så igår var det utställning :-) De kommer att hålla på till och med den 13/4 och det är väl värt ett besök. Finns oerhört mycket att titta på med en massa gamla glas, fint café och glasblåsning.


Jag kommer att lägga in lite bilder och hittar ni något ni tycker om kan ni bara säga till så ordnar jag ihop er :-)

Det fanns mycket mer att titta på så detta är bara ett smakprov.


 

Stående är Samantha Read och sittande är Louise Jensen Lundberg


 

Face it!

Louise Jensen Lundberg


 

Ärtan på Kellys bar!

Litografi

Louise Jensen Lundberg


 

Helga!

Måleri, mixed media

Louise Jensen Lundberg 

Denna tavla var så häftig när jag såg den på håll. Det var som att smygtitta in en förbjuden värld och jag kunde se en massa olika saker. Nu är fotot lite nära för att ni ska kunna se det, men den hade gjort sig på en vägg där man har rätt avstånd.

   

Tåg, liten kupé, mindre kupé


Ett par bilder till av Louise Jensen Lundberg.

Vilket jobb hon har gjort här.. Litografi och att hon har använt stora valsar i processen.


 

Här var en söt hund gjord av Samantha Read och jag kastades tillbaka till mina snöglobar, som jag hade som liten och var förundrad över hur snön kom in. Jag önskar att jag hade haft denna hund istället.


 

Made in China!

Samantha Read

Så söt gubbe!


 

Samantha Read - Uppblåsta människor

Detta var ett jättefint fat i en härlig färg. En av mina favoritfärger :-)


#blogg100 #LouiseJensenLundberg #SamnthaRead #utställning #Vernissage #Limmared #Glasetshus #Steniglashus

#tavlor #måleri #litografi 




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards