alteregot

Alla inlägg den 20 mars 2014

Av MLJ - 20 mars 2014 20:38

Dag 20.....nu är det bara 80 dagar kvar.


Idag tycker jag det är trögt att komma på vad jag ska skriva om....

Även idag stod rådjuren och väntade på mig när jag kom hem efter jobbet. De kanske inte direkt väntade på mig, men jag kände det så. De stod på samma plats som igår och viftade på sina små svansar.


Nu i det nya boendet hade vi tänkt odla lite, både blommor och annat gott. Vi såg framför oss att vi kunde odla så mycket att vi kan klara oss långt in på hösten. Trots att vi har en sommarstuga så har det varit svårt att odla där på grund av alla mördarsniglar. Nu har vi en massa rådjur och harar! Jag tycker de är enormt söta! Problemet är att jag har hört att de små söta djuren äter allt, både blommor och grönsaker.


Så vad kan vi odla? Äter de lavendel? Tomater? Potatis? Ja, mina frågor kan bli hur många som helst.


Det får bli ett växthus som vi kan ha lite roliga grödor i :-)


Ja, hur gör ni som har samma dilemma?


#blogg100 #rådjur #harar #odla 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards