alteregot

Direktlänk till inlägg 26 mars 2014

Från osäkerhet till rejäl framåtanda.....

Av MLJ - 26 mars 2014 22:34

Idag har det varit en riktigt hektisk dag, startade tidigt och slutade sent.

Tanken var att gå lite tidigare, men men det kunde jag glömma.


Just nu har jag fått ett riktigt stort jobb som har kort deadline. När jag först fick det kände jag, jösses hur ska det gå? Hur börjar jag? Vem kan ge mig bra råd? Var hittar jag rätt info?

Har ni känt det att jobbet blir nästan övermäktigt att utföra? Om jag inte lyckats med detta uppdrag är det väldigt mycket som kan gå fel. Jag såg det även som en riktig utmaning, något rejält att sätta tänderna i. 


Jag har läst in mig på ämnet. Letat och samlat in information i en massa gamla pärmar, långt in i ett kallt rum i källaren. Jag mailar, ringer runt och ställer en massa frågor. Denna vecka har det verkat som att ju mer jag lär mig, desto mer är det jag inte vet. Igår var det ett enda stort burr och jag fick en svacka. Jag vaknade med ett ryck inatt och kunde omöjligt somna om.


Idag var det en ny dag och det har vänt, igen. Jag börjar få grepp om min uppgift och kan se helheten. Idag var det en massa samtal till alla de myndigheter som kommer att vara inblandade i min process. Jag har fått tag på kontaktpersoner i många av de län som det gäller, saknar några till. Jag har upptäckt fel i dokumenten som jag nu på tidigt stadium kunde rätta till. Det viktigaste av all, jag litade på min magkänsla. Det i sin tur leder till att vi kan undvika att göra fel.


Jag har fortfarande långt kvar, men det är kul, lärande och utvecklande. Jag är taggad för att klara av detta uppdrag och kommer inte att ge mig förrän det är klart!


Dags för sängen!


See you!


#blogg100 #arbete #utmaning #positivt 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MLJ - 1 mars 2017 22:18

Så, då var det dags igen! Frågan är, precis som förra gången, varför ger jag mig in i detta igen? Dock var det flera år sedan jag var med, så jag hoppas att jag klarar hela vägen :-)  Tror det var vid dag 67 eller något sånt som jag gav upp. Tyck...

Av MLJ - 5 maj 2014 22:01

Ja, jag är kvar. Har inte gett upp än :-) Det kommer dock inte att bli ett jättelångt inlägg.   Det var en lugn dag på jobbet och en trevlig fika på eftermiddagen. Efteråt var det dags för att köpa mer färg till pallarna och självklart följde...

Av MLJ - 4 maj 2014 19:45

Idag har flitens lampa lyst! Inte så mycket tid vid datorn och textningen, men det finns ju annat med.   Vi har målat pallat, oljat in en hel altan och handtvättat bilen. Så det har gått i ett och det är så skönt när jag sedan sätter mig.  ...

Av MLJ - 3 maj 2014 20:15

Jag har varit så trött idag och varje syssla har känts som om att bestiga ett berg. Även om jag känner mig mer utvilad nu så är kroppen sliten. Det kan vara så att jag har lite ont i kroppen efter den fina flygturen jag fixade åt mig igår :-)  ...

Av MLJ - 2 maj 2014 22:45

Under dagen har jag hört en hund med ett märkligt skall. Det låter som om den är i nöd. Så nu ikväll kom det tillbaka och jag tyckte inte att det lät bra. Jag tvingade med mig min sambo att följa med mig ut i mörkret.  Av någon konstig anlednin...

Ovido - Quiz & Flashcards