alteregot

Alla inlägg den 1 april 2014

Av MLJ - 1 april 2014 20:56

Nu har jag fixat en HEL månad, otroligt! 

Idag var jag en tur i vår lilla skog, alldeles bredvid huset. Jag hade givetvis kameran med mig och fångade både död och livet. Jag såg på en och samma gren, ett dött löv och samtidigt ett skott som väntar på att slå ut.


Hittar ni någon favorit?


 

Så här ser det ut i vår skog och bitvis ganska svårt att ta sig fram.


 

Detta löv har snart tagits hand om av naturen och nya blad är på väg.


 

Här sitter det döda lövet kvar i väntan på att de nya ska slå ut.


 

En fjäder lyste fint mot allt det gröna.


 

Nytt, skört och vackert.


 

Den här blomman har jag inte något namn på, vet ni?


 

Redan blommor på vårt ena träd....


 

En minipåsklilja, så söt.


 


 

Någon har ristat in en bokstav, undrar om det var längesedan?


 

Detta makabra fynd ligger i vår trädgård, jag vet inte vem som är den skyldige eh heller känner jag igen offret. 


Vet ni några namn på blommorna tar jag gärna emot hjälpen :)


#blogg100 #foton #macro #skog #blommor #lik #skelett #vår



Ovido - Quiz & Flashcards