alteregot

Alla inlägg den 16 april 2014

Av MLJ - 16 april 2014 21:58

Ja, idag har jag haft en besökare, jag vet inte om det var jag som checkade in :-)

Sista kvällen innan jag går på jouren och har den en vecka. Jag hoppas att det blir en lugn vecka i alla fall att det är lugnt på natten. 

Det var inte helt lätt att ta sig hem idag. Först ut på E22 och hann bara köra enn liten bit, sen var det stopp. Vi blev omdirigerade till E6 och väl där så var det...stopp! Tog en evighet innan jag kunde köra av, men jag kan ju säga att jag inte var ensam om det beslutet. Jösses. Det blev en massa småvägar innan jag äntligen var hemma.

Sen hade tydligen vår tvättmaskin lagt av mitt i en tvätt! Det var bara och leta efter en någon form av tappkran på den för att tömma vattnet. En timme senare :-) så blev det till att rensa silen. Jag hittade den förre hyresgästens hårklämmor som hade fastnat och hindrade vattnet från att tömmas.


Efteråt blev det en promenad i skogen och nu är jag slut.

När vi kom hem så satt det en sädesärla på mitt biltak. Vi stod riktigt nära och den tittade på oss och gjorde en massa roliga hopp, ivrigt kvittrande. Väldigt underhållande!


Nä, nu blir det bingen.


#blogg100 #tvättmaskin #sädesärla  

Ovido - Quiz & Flashcards