alteregot

Alla inlägg den 25 april 2014

Av MLJ - 25 april 2014 16:59

En fin och solig dag som passade perfekt för lite ledighet.

Idag blir det utgång för första gången på väldigt, väldigt länge. Jag inledde dagen med att klippa vår puckelpist. Tvingades dock sluta när halva gräsmattan var klippt, bensinen tog slut. Jag måste erkänna att det ser lite lustigt ut, men det bjuder jag på ;-)


Sen fortsatte jag med att flytta på en gran som hade ramlat och den granen var enorm...... Jag har i och för sig sett större granar, men jag upplevde den som den allra största granen jag sett. Efter granen var det dags med en del ogräsbekämpning, vattning av nysådd gräsmatta och slutligen fick jag tömma ut en sopsäck för att rädda humlan som ramlat i. 


Vi har observerat något lustigt och jag undrar om ni vet varför det sker?

Vi har ju en del rovfåglar av rasen: Glada. :-)

Vid ett flertal har vi sett kråkor (kan vara kajor med) som har jagat gladorna. De ser ut att fokusera på en åt gången. Alldeles precis hörde jag ett annorlunda fågelläte och då satt en glada på marken medan de var ett par andra liknande kråkor som hackade på den. Jag trodde i min enfald att inget som inte var större är rovfåglarna kunde vara fiende.

Nu är jag lite nyfiken på hur det förhåller sig, vet ni?


#blogg100 #glada #rovfågel #rovfåglar   

Ovido - Quiz & Flashcards